Wiadomości będą wysyłane raz w tygodniu, na koniec tygodnia. Adresy e-mail będą wykorzystywanie jedynie do mailingów w ramach Strefy Wolnej Prasy. Nie będą przedmiotem sprzedaży innym podmiotom.

Jesteś tutaj:
Home > AFERA > Absolutny Skandal podsłuchowy! WHO podsłuchuje rozmowy online, żeby „przeciwdziałać” fałszywym wiadomościom na temat COVID-19

Absolutny Skandal podsłuchowy! WHO podsłuchuje rozmowy online, żeby „przeciwdziałać” fałszywym wiadomościom na temat COVID-19

Jak możemy przeczytać na stronie portalu lifesitenews.com prezes WHO twierdzi, że organizacji uważa, że istnieje „nadmiar” „wprowadzających w błąd lub sfabrykowanych” informacji, którymi należy się zająć online.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) współpracuje z firmą analityczną w celu „słuchania w mediach społecznościowych” i monitorowania „milionów” kont w mediach społecznościowych w celu zwalczania „dezinformacji o koronawirusie”.

Według wiadomości WHO z 25 sierpnia 2020 pod tytułem „Uodparnianie opinii publicznej przeciwko dezinformacji”, WHO, która jest agendą ONZ ds. Zdrowia, twierdzi, że istnieje „nadmiar informacji i szybkie rozprzestrzenianie się wprowadzających w błąd lub sfabrykowanych wiadomości, obrazów i filmów” dotyczących koronawirusa.

„Nie tylko walczymy z wirusem” – powiedział w komunikacie prasowym dyrektor generalny WHO Tedros Adhanom Ghebreyesus. „Walczymy także z trollami i teoretykami spisku, którzy forsują dezinformację i podważają reakcję na epidemię”.

W lipcu 2020 administracja prezydenta Donalda Trumpa formalnie rozpoczęła proces wycofywania Stanów Zjednoczonych z WHO, a już w kwietniu 2020 prezydent USA powiedział, że WHO odegrała „rolę w poważnym złym zarządzaniu i ukrywaniu rozprzestrzeniania się koronawirusa”.

Również w kwietniu przedstawiciel WHO stwierdził, że aborcja powinna być „usługą podstawową” podczas kryzysu związanego z koronawirusem.

WHO zorganizowała swoją pierwszą „konferencję infodemiologiczną” w czerwcu i lipcu, na której wezwała do „dostosowania, rozwoju, walidacji i oceny nowych środków i praktyk opartych na dowodach w celu zapobiegania, wykrywania i reagowania na dezinformację”.

Co interesujące, jak podaje sama organizacja WHO jeszcz w lutym, na długo przed tym, jak większość krajów zaczęła blokować granice z powodu koronawirusa i wprowadzać obostrzenia, doszło do spotkania w siedzibie Facebooka, gdzie dyskutowano „o tym, jak promować dokładne informacje zdrowotne dotyczące COVID-19”.

WHO twierdzi, że „współpracuje z ponad 50 firmami cyfrowymi i platformami mediów społecznościowych”, w tym Google, TikTok i YouTube „w celu zapewnienia, aby naukowe wiadomości zdrowotne z organizacji lub innych oficjalnych źródeł pojawiały się jako pierwsze, gdy użytkownicy internetu szukają informacji związanych na COVID-19 ”.

WHO stworzyła termin „Infodemic”, który ma pokazywać, że dezinformacja na temat pandemii „podobnie jak wirus jest wysoce zaraźliwa i rośnie wykładniczo”.

WHO mówi, że właśnie to „Infodemic” jest powodem, dla którego używają „social listening” z narzędziami „machine learning monitoring” (uczącego się monitoringu maszynowego) do zwalczania „fałszywych wiadomości”.

WHO twierdzi, że każdego tygodnia przeglądają 1,6 miliona „informacji na różnych platformach mediów społecznościowych”.

Następnie wykorzystują „uczenie maszynowe” do utworzenia „nowo opracowanej taksonomii zdrowia publicznego”, aby podzielić informacje na cztery różne tematy, takie jak przyczyny, choroby, interwencje i leczenie.

Tim Nguyen jest ekspertem w dziedzinie technologii, który pomaga Sieci Informacyjnej WHO ds. Epidemii (EPI-WIN) w zwalczaniu „dezinformacji”. W komunikacie prasowym WHO powiedział, że przeciwdziałanie „fałszywym wiadomościom” pojawiło się „za późno” w grze.

„Przeciwdziałanie fałszywym wiadomościom lub plotkom tak naprawdę jest skuteczne lub łagodzi niedogodne skutki tylko wtedy, gdy nie jest za późno” – powiedział Nguyen w komunikacie prasowym.

„To, co wprowadziliśmy na początku pandemii, nazywamy podejściem społecznego słuchania” stwierdził.

Według informacji prasowych WHO „uczenie maszynowe” zapewnia wgląd w to „jakiego rodzaju emocje przeżywają użytkownicy”.

„Zamiast po prostu dzielić dane według rodzaju uczuć (pozytywne, neutralne, negatywne), analizy językowe mogą rzucić światło na niepokój, smutek, zaprzeczenie, akceptację i inne emocje wyrażane w postach w mediach społecznościowych” – powiedziała WHO w komunikacie prasowym.

Nguyen mówi, że to, czego „nauczyli się teraz, po 2,5 miesiącach wykonywania tego rodzaju analiz”, to odkrycie „powtarzających się tematów i tematów”, które się nawarstwiają.

„Oznacza to dla nas, że musimy ponownie przekazywać informacje w różnych momentach. Ludzie mogą nie rozumieć tego za pierwszym razem, kiedy to wprowadzimy, ale kiedy pytania i problemy pojawią się później, oznacza to, że nadszedł czas, aby ponownie to umieścić ”- powiedział Nguyen.

Gospodarz Fox News, Tucker Carlson, ostrzegł w niedawnym programie, że celem WHO w związku z kryzysem koronawirusa może być walka z „globalnym ociepleniem”.

„Według Tedrosa COVID-19 tak naprawdę dotyczy globalnego ocieplenia” – powiedział Carlson.

„Celem jest uporządkowanie społeczeństwa”. Cytuje: „Nie będziemy, nie możemy wrócić do stanu, w jakim było społeczeństwo”. To bezpośredni cytat przywódcy Światowej Organizacji Zdrowia, dr Tedrosa (Adhanom Ghebreyesus), który, „nawiasem mówiąc, nie jest tak naprawdę lekarzem” – dodał Carlson.

W ostatnim odcinku The Van Maren Show Rebecca Oas z Centrum Rodziny i Praw Człowieka rozmawiała z Van Marenem o tym, co robi WHO i dlaczego ruch w obronie życia powinien być zaniepokojony programami promowanymi przez WHO.

jp/lifesitenews.com/swp
oryginalny tekst znajduje się na stronie – https://www.lifesitenews.com/news/scandal-ridden-who-listening-in-on-online-conversations-to-counter-fake-covid-19-news
tłumaczenie: swp
zdjęcie: pixabay.com

Jan Ptasznik
Dziennikarz, publicysta - polityka, gospodarka, filozofia, socjologia
http://strefawolnejprasy.pl/

Podobne

W górę