
Witam Cię czytelniku. Jeśli tu trafiłeś, zakładam, że jesteś przedsiębiorcą, chcesz coś sprzedać, wynająć? Zdecydowałeś się na ogłoszenie swoich usług lub oferty w widocznym miejscu. Postanowiłeś zrobić to za pomocą wydruku reklamowego, na przykład banera. Uważam, że jest to wyśmienita opcja dla Ciebie. Dlaczego? Ano dlatego, że za stosunkowo niewielkie pieniądze, możesz trafić do naprawdę sporej grupy ludzi, przez długi czas. Oczywiście pod warunkiem, że powierzchnia na której zawiśnie Twój wydruk reklamowy będzie darmowa. Cena powierzchni reklamowej w dobrej lokalizacji z całą pewnością przewyższy koszty samego wyprodukowania banera. Po tych paru słowach wstępu przejdźmy do konkretów.
Odwzorowywanie kolorów przez plotery
Po dostarczeniu do drukarni projektu Twojego wydruku reklamowego, zapytaj się wykonawcy o to, kiedy ostatni raz sprawdzali wierność odwzorowywania kolorów przez plotery, na których drukują. Nie w każdym projekcie jest to bardzo istotne, na przykład kiedy grafika jest czarno-biała, jednak gdy Twój baner ma być w żywych kolorach, takich jak czerwień lub żółć, miło by było gdyby wyszły wyraziste. Dla upewnienia się możesz poprosić w drukarni o wykonanie miniaturki wydruku reklamowego. Zobaczysz wtedy, czy jakość Ci odpowiada. W razie gdyby drukarnia miała z tym problem, poszukałbym kogoś innego do wykonania tej pracy.
Druk solwentowy i wielkoformatowy
Ważne jest abyś dowiedział się jaka technologia zostanie użyta przy produkcji wydruku reklamowego. Pierwsza sprawa to czy druk jest wielkoformatowy? Najprościej tłumacząc, jest to fakt czy do zadruku tkaniny wykonywanej między innymi z PVC (polichlorek winylu) są używane maszyny nazywane ploterami. W pojęciu solwentowy chodzi o to, że druk wykonany jest przy pomocy specjalnej farby, która za pomocą wcześniej wspomnianego plotera, wchłania się w tkaninę PVC i na stałe zapewnia wyrazisty kolor. Dzięki temu sposobowi baner będzie miał zapewnioną dużą odporność na warunki atmosferyczne.
Podłoże, na którym będzie baner
W tym miejscu najwięcej zależy od tego, w jakich warunkach i miejscu masz zamiar rozwiesić swój wydruk reklamowy. Rozróżniamy głównie dwa rodzaje podłoża. Pierwsze, czyli laminowane. Cechuje się tym, że jest dużo słabsze i tańsze, znaczenie łatwiej się drze. Drugie, czyli powlekane. Jest znacznie twardsze ale i droższe, trudniej się drze. Od tego, który materiał zostanie zastosowany, najbardziej zależy cena usługi. Nie zawsze jednak powlekana (droższa i lepsza) powierzchnia jest najlepszym możliwym rozwiązaniem. Jeśli wiesz już gdzie powiesić wydruk reklamowy, podejmij decyzję. Baner powisi kilka miesięcy w łagodnych warunkach atmosferycznych? Wybierz powierzchnię laminowaną i zaoszczędź trochę pieniędzy. Kilkanaście miesięcy/lat, śnieżyce, prażące słońce? Zdecyduj się na powierzchnie powlekaną. Za większe pieniądze kup sobie pewność, że Twoja reklama jest nie do ruszenia.
Plik gotowy do druku
Każda drukarnia podaje wytyczne, według których przygotowany ma być plik graficzny. Jeśli zleciłeś wykonanie projektu grafikowi, zapytaj się go lepiej czy wszystko jest przygotowane jak należy zanim dostarczysz go wykonawcy Twojego wydruku reklamowego.
Autor: Artykuł został przygotowany przez drukarnię cyfrową www.kseroa0.pl specjalizującej się w druku wielkoformatowym. |
Leave a Reply