
Nie ma żadnej przesady w twierdzeniu, że w dzisiejszych czasach skuteczna reklama w internecie to jeden z warunków osiągnięcia sukcesu biznesowego. Od czego zacząć? Przyjrzyjmy się tej kwestii nieco bliżej.
Reklama w internecie: co warto o niej wiedzieć?
Sama fraza reklama w internecie jest pojęciem bardzo obszernym: zawiera wiele rozmaitych form marketingu prowadzonego za pośrednictwem internetu. Do reklamy w internecie zaliczamy między innymi takie formy marketingu, jak systemy linków, pozycjonowanie oraz optymalizacja stron internetowych, kampanie Google AdWords, reklamę w serwisach społecznościowych, reklamę przez e-mail a także wiele innych. Zasadniczo, marketing internetowy dzieli się kilka podstawowych kategorii takich jak SEM, display, e-mail oraz inne. Inny z popularnych podziałów to podział na mobile, desktop, oraz performance marketing. Oczywiście, samo nazwanie i scharakteryzowanie poszczególnych form reklamy w internecie tak naprawdę niewiele nam daje: jest to jedynie pewna podbudowa teoretyczna, pozwalająca nam na zyskanie ogólnej orientacji w omawianej tematyce. Aby dowiedzieć się, w jaki sposób należy reklamować swój biznes w internecie, aby owa reklama w internecie była skuteczna, należy rozpatrzyć to zagadnienie w sposób nieco bardziej szczegółowy.
Jak skutecznie reklamować swój biznes w internecie?
Mówi się, że podstawą skutecznej reklamy w internecie jest efektywne pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwarek. Pozycjonowaniem zajmują się specjaliści od pozycjonowania, którzy korzystają w tym celu z różnych narzędzi. Takie postawienie sprawy jest jak najbardziej logiczne, ponieważ dostępne dane statystyczne dowodzą, że liczba odwiedzin danej strony zawsze pozostaje w ścisłej korelacji z jej pozycją w rankingach wyszukiwarek. Jeżeli więc prowadzimy sklep online z butami, pierwsze czym powinniśmy się zainteresować to właśnie skuteczne wypozycjowanie naszej strony na frazę „buty” do pozycji co najmniej TOP 5 w najważniejszych wyszukiwarkach. Oczywiście, na tym tematyka pt. reklama w internecie bynajmniej się nie wyczerpuje. Istotnymi i skutecznymi metodami dotarcia do klienta są również kampanie linków, banery reklamowe na innych stronach, newstellery internetowe czy wreszcie prowadzenie stron typu fanepage na najbardziej popularnych portalach społecznościowych, takich jak na przykład facebook.W ten sposób uda się nam dotrzeć do klienta. Od tego momentu kwestia będzie polegać przede wszystkim na tym, aby przyciągnąć i zatrzymać jego uwagę.
Jak przyciągnąć i zatrzymać uwagę klienta?
Jeżeli potencjalny klient już znalazł się na naszej stronie, to można powiedzieć, że połowa drogi do sukcesu została pokonana: zastosowane metody reklamy w internecie najwyraźniej przyniosły oczekiwany rezultat. Teraz cała rzecz polega na tym, aby przekonać klienta, że powinien skorzystać z naszych usług. Oczywiście, nie ma co się łudzić co do tego, że warunki cenowe są pozbawione znaczenia: jeżeli oferowany przez nas asortyment klient znajdzie gdzieś indziej po bardziej atrakcyjnej cenie, najpewniej postanowi dokonać zakupu właśnie tam. Z tego powodu warto zadbać nie tylko o ceny, ale również różnego rodzaju bonusy i udogodnienia, takie jak na przykład zniżki na pierwsze zakupy, programy lojalnościowe i tym podobne. Istotne znaczenie będzie mieć również szata graficzna naszej witryny a także jakość tekstów, jakie będa się na niej znajdować. Z tego powodu, usługi dobrego grafika oraz zdolnego copywritera należy uznać za jedne za najbardziej istotnych elementów reklamy w internecie. Jeżeli prowadzimy na przykład sklep, warto wprowadzić na naszą witrynę dodatkowe elementy, które przykują uwagę klienta i sprawią, że będzie nas regularnie odwiedzał. W przypadku na przykład sklepu z suplementami diety może to być powiązany ze stroną blog o tematyce kulturystyki, zdrowego trybu życia, suplementacji i tak dalej. Istotne znaczenie ma również prowadzenie dobrego fanpage’a na facebooku: pozwoli to nam nie tylko na stałe utrzymywanie bardziej bezpośredniego kontaktu z klientem oraz interakcję z nim, ale również na łatwe zwiększenie bazy klientów(zakładamy, że każdy klient posiada znajomych, którzy widzą jego komentarze i polubienia).
Artykuł powstał we współpracy z firmą Onlinegroup.pl świadczącą usługi z zakresu reklamy internetowej.
Leave a Reply