
Możliwość używania polskich liter w nazwach domen pojawiła się już jakiś czas temu. Sprawa nie jest więc świeża, ale – co ciekawe – mało kto o tym wie. Dlatego nadal słyszymy: „www-kropka-byłam-w-podróży-kropka-peel -bez polskich liter!”
Można się długo rozpisywać na temat wad technicznych, tak samo jak i zalet, jakie mogą się pojawić. Polskie literki (czyli, znaki diakrytyczne) istnieją w polskim internecie od dawna, jeśli więc teraz, na już chcecie Państwo wykupić na przykład domenę samochód.pl albo podróż.pl, a potem sprzedać ją za miliony monet – możecie się zmartwić – już ktoś na to wpadł. Wracając natomiast do kwestii technicznych, warto zauważyć, że wyszukiwarki już nauczyły się obsługi polskich domen. Problem więc w tym względzie mamy z głowy.
Są natomiast takie domeny, które bez polskich liter wyglądają najzwyczajniej słabo. Przykładów nie za bardzo można podawać, żeby kogoś nie urazić. Cieszyć może jednak fakt, że światowy internet daje już możliwości korzystania z polskich znaków diakrytycznych.
Zatem, jeśli planujecie Państwo stworzyć zupełnie nową stronę – nie bójcie się polskich domen. Ważne jest jedynie, aby dobrze to przemyśleć oraz zaplanować właściwą kampanię marketingową, czy to w internecie czy w tzw. mediach tradycyjnych i prasie drukowanej.
Korzystacie już z polskich domen? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat. Zapraszamy do komentowania i dzielenia się opiniami!
Artykuł powstał we współpracy z serwisem All 4 Brand – www.all4brand.pl
Leave a Reply