Wiadomości będą wysyłane raz w tygodniu, na koniec tygodnia. Adresy e-mail będą wykorzystywanie jedynie do mailingów w ramach Strefy Wolnej Prasy. Nie będą przedmiotem sprzedaży innym podmiotom.

Jesteś tutaj:
Home > Firma > Co to jest marketing internetowy i co wchodzi w jego skład?

Co to jest marketing internetowy i co wchodzi w jego skład?

Marketing internetowy to obecnie jedna z najlepiej rozwijających się gałęzi marketingu. W dużej mierze jest to spowodowane tym, że wiele firm przenosi swoją działalność do sieci. Nie od dziś funkcjonuje powiedzenie: „jeśli nie ma cię w Google, to nie istniejesz”. Jest w tym sporo prawdy. Firmy, które nie dbają o e-marketing bardzo często są niewidoczne dla potencjalnych klientów.

Dlaczego marketing internetowy jest skuteczny?

E-marketing jest skuteczny przede wszystkim dlatego, że z Internetu korzysta ogromna ilość osób, które teoretycznie mogą skorzystać z naszych usług. Naszym zadaniem jest przedstawienie oferty w sposób zrozumiały oraz korzystny. Musimy zaintrygować nie tylko osobę, która poszukuje konkretnego produktu, ale również taką, która natknie się na naszą stronę zupełnie przypadkowo. Jest to zadanie, które wymaga opracowania długoterminowej strategi. Wiele osób uważa, że wystarczy jedynie stworzyć stronę internetową, a klienci przyjdą sami. Nic bardziej mylnego. To właśnie e-marketing gwarantuje więź między przedsiębiorstwem a odbiorcą. Im więcej działamy, tym większa szansa na sukces. Warto dodać, że w przypadku promocji w sieci odbiorca ma możliwość odpowiedzenia na nasze komunikaty np. poprzez wyrażenie opinii w mediach społecznościowych.

Z czego składa się e-marketing?

Marketing internetowy składa się z wielu narzędzi, dzięki którym możemy stworzyć spójną całość. Warto podkreślić, że jest to branża, która cały czas się rozwija. Tworzone są nowe oraz jeszcze bardziej efektywne narzędzia. Dobrze być z nimi na bieżąco. Do najpopularniejszych elementów e-marketingu należy:

  • pozycjonowanie stron,
  • media społecznościowe,
  • reklamy Google AdWords,
  • e-mail marketing,
  • remarketing,
  • content marketing,
  • wideo marketing.

Co zrobić, aby e-marketing był efektywny?

Wdrożenie internetowych działań marketingowych wcale nie jest proste. W pierwszej kolejności należy opracować własną strategię. Jeśli tego nie zrobimy, to z pewnością nie osiągniemy zamierzonych rezultatów. Ważne jest to, aby podjęte przez nas działania były ze sobą powiązane oraz tworzyły całość.

Promocja w sieci może zostać opracowana przez nas samodzielnie, o ile posiadamy wystarczającą wiedzę z tego zakresu. Jeśli na pierwszym miejscu stawiamy profesjonalizm, to powinniśmy skorzystać z usług dobrej agencji marketingowej. Dzięki temu będziemy mieć gwarancję, że wszystko zostanie zaplanowane od początku do końca.

Trzeba pamiętać, że nasza lepiej budować wizerunek marki wolniej, a mieć pewność, że efekt będzie długotrwały. Istnieją techniki, które owszem przynoszą szybki wzrost pozycji naszej firmy w sieci, jednak bardzo szybko wraca ona na poprzednie miejsce. Jest to zupełnie bez sensu – większość firm pragnie stabilnej renomy. Należy również wziąć pod uwagę, że ogromna ilość osób korzysta z programów blokujących reklamy. Działania w ramach e-marketingu powinny być monitorowana i analizowane. Dzięki temu można wyeliminować popełniane błędy.

Autorem artykułu jest Agencja Interaktywna www.GreenWeb.pl – specjalizująca się w szeroko pojętym marketingu internetowym.

Podobne

Leave a Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

W górę