
Co neuronauka ma wspólnego z płodnością, świadomym rodzicielstwem i jakością życia?
Odpowiedź na to pytanie otrzymasz podczas dzisiejszego nagrania, które poprowadzi Dorota Dusik ze Szkoły Płodności dzieci z natury z Ewą Borgosz, która szkoli dorosłych i nauczycieli w zakresie nauczania opartego o neuronaukę. A jak wiadomo pierwszymi i najważniejszymi nauczycielem dla dziecka jest matka i ojciec.
Zatem, jak czołowe badania naukowe potwierdzają to, co matki i oświeceni ojcowie zawsze wiedzieli – że rodzice naprawdę się liczą.
Zacytuję tu dr Thomasa Verny’ego, pioniera na polu psychiatrii prenetalnej i okołoporodowej:
„Odkrycia publikowane w recenzowanej literaturze na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci ustanawiają ponad wszelką wątpliwośc, że rodzice mają ogromny wpływ na cechy umysłowe i fizyczne dzieci, które wychowują”. (Verny i Kelly 1981). A wpływ ten rozpoczyna się, mówi, jak mówi Verny, nie po urodzeniu dzieci, lecz przed ich narodzinami.
Życie w łonie matki głęboko wpływa na zdrowie i zachowanie najpierw dzieci a potem dorosłych ludzi.
„Jakość życia w łonie, naszym tymczasowym domu przed narodzinami, programuje naszą podatność na chorobę w późniejszym życiu,” pisze dr Peter W. Nathanielsz w „Życie w łonie. Początek zdrowia i chorób”.
Nathanielsz pisze: „Istnieją piętrzące się świadectwa, iż programowanie zdrowia na całe życie poprzez warunki życiowe w łonie jest ważne tak samo jak nasze geny, jeśli nie bardziej, w określeniu, jak będziemy funkcjonować mentalnie i fizycznie.”
Zapraszam do obejrzenia.
Leave a Reply