Wiadomości będą wysyłane raz w tygodniu, na koniec tygodnia. Adresy e-mail będą wykorzystywanie jedynie do mailingów w ramach Strefy Wolnej Prasy. Nie będą przedmiotem sprzedaży innym podmiotom.

Jesteś tutaj:
Home > Firma > Opłaty za bagaż podręczny w tanich liniach lotniczych

Opłaty za bagaż podręczny w tanich liniach lotniczych

Opłaty za bagaż podręczny w tanich liniach lotniczych podlegają ciągłym zmianom. Zmieniają się również limity wielkości toreb, które pasażer może wzięć ze sobą na pokład samolotu. Portal Forsal.pl postanowił sprawdzić aktualne cenniki i wymogi linii lotniczych dotyczące bagażu podręcznego.

Jak pisze Forsal.pl, tanie linie lotnicze, by zmniejszyć swoje koszty, zrezygnowały z wliczania bagażu rejestrowanego do ceny biletu. Natomiast wielkość torby, którą można za darmo zabrać ze sobą na pokład stale ulega zmianie. Forsal.pl radzi więc, by przed wylotem sprawdzić również warunki, jakie dana linia ustala, gdy chodzi o bagaż podręczny.

Wizz Air

Na przykład linia Wizz Air od 1 listopada 2018 roku umożliwia bezpłatne wniesienie na pokład samolotu torby o wymiarach 40 x 30 x 20 cm. W praktyce oznacza to, że jedynie w przypadku torby na laptopa, damskiej torebki, torby szkolnej albo małego plecaka opłaty za bagaż podręczny nie są pobierane.

Linia umożliwia również wniesienie płaszcza lub koca, telefonu komórkowego i czegoś do czytania. W przypadku dzieci do 2 lat opłatom nie podlegają: jedzenie na czas lotu, składana spacerówka albo mała kołyska. Osoby niepełnosprawne mogą wziąć ze sobą kule.

Aby wziąć coś więcej, trzeba już zapłacić za bagaż rejestrowany, lub wykupić droższą opcję biletu – Wizz Air Priority. Umożliwia ona wniesienie na pokład dodatkowego bagażu, którego wymiary nie mogą przekroczyć 55 x 40 x 23 cm.

Jeśli chodzi o bagaż rejestrowany w Wizz Air, Forsal.pl pisze: od niedawna przewoźnik umożliwia wykupienie mniejszego bagażu o wadze do 10 kg w cenie od 31 do 53 zł. Standardowy bagaż rejestrowany Wizz Air o wadze do 20 kg to koszt od 61 do 311 zł, a za duży bagaż do 32 kg zapłacimy od 84 do 382 zł. Koszt zależy od sezonu i długości lotu.

Opłaty za bagaż podręczny w Ryanair oraz EasyJet

W przypadku Ryanair istnieje możliwość wniesienia na pokład tylko małej torby. Jej wymiary nie mogą przekraczać 40 cm x 20 cm x 25 cm. Jeśli ktoś posiada większy bagaż podręczny, musi skorzystać z usługi Pierwszeństwo oraz 2 Bagaże Pokładowe. Pozwala ona zabrać dodatkowo bagaż o wadze do 10 kg i o maksymalnych wymiarach 55 x 40 x 20 cm.

Posiadający dziecko do 23 miesiąca życia uprawnieni są do wniesienia na pokład dziecięcej torby o maksymalnej wadzę 5 kg. Również Ryanair oferuje usługę małego bagażu rejestrowanego o wadze do 10 kg.

Znaczne większy bagaż podręczny można wnieść na pokąd samolotu linii EasyJet. Jego maksymalne wymiary wynoszą 56 x 45 x 25 cm. Linia nie stosuje też limitu wagi. Warunkiem jest tylko posiadanie bagażu, który samodzielnie można umieścić w schowku nad siedzeniem.

Posiadanie usługi Flexi, Upfront, Extra Legroom lub karty easyJet plus uprawnia do wniesienia na pokład dodatkowej torby o wymiarach 45 x 36 x 20 cm – piesze Forsal.pl. Jednocześnie linia stosuje dwa limity wagi dla bagażu rejestrowanego. W tańszej wersji nie może ona przekraczać 15 kg natomiast w droższej 23 kg.

Norwegian Air i WOW air

Norwegian Air również stosuje dodatkowe opłaty za bagaż podręczny. Jednak limity dotyczące wnoszonych na pokład bez opłat toreb są dość duże. Bez ponoszenia dodatkowych kosztów można wnieść do samolotu 2 torby; jedną o wymiarach 55 x 40 x 23 cm i drugą znacznie mniejszą, 25 x 33 x 20 cm. Ich łączna waga nie może przekraczać jednak 10 kg. Dopiero po wykupieniu specjalnej taryfy PremiumFlex limit wagi zwiększa się do 15 kg.

W przypadku WOW air maksymalne wymiary wnoszonej torby przy zakupie najtańszej taryfy wynoszą 42 x 32 x 25 cm a waga 10 kg. Za większą torbę trzeba dodatkowo zapłacić co najmniej 27,99 euro. Droższe taryfy umożliwiają wniesienie większego bagażu podręcznego oraz darmowy bagaż rejestrowany.

Portal Forsal.pl pisze w konkluzji: Limity bagażu w najpopularniejszych tanich liniach lotniczych nie są już więc tak hojne jak kiedyś, ale wykupienie dodatkowej usługi nie jest drogie. Nawet przy nowych warunkach łączna cena lotu jest znacząco niższa niż u tradycyjnych przewoźników, co wciąż umożliwia tanie podróżowanie.

Autor: Sebastian Bujak
Źródło: Forsal.pl
Publikacja za zgodą Redakcji: Rynek Inwestycji

Podobne

Leave a Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

W górę