Wiadomości będą wysyłane raz w tygodniu, na koniec tygodnia. Adresy e-mail będą wykorzystywanie jedynie do mailingów w ramach Strefy Wolnej Prasy. Nie będą przedmiotem sprzedaży innym podmiotom.

Jesteś tutaj:
Home > Firma > Google AdWords – jak ustawić pierwszą kampanię?

Google AdWords – jak ustawić pierwszą kampanię?

Ustawienie Google AdWords na początku naszej przygodny z tą platformą może być dla nas bardzo frustrujące. Pojawia się tam wiele terminów i ustawień, których na początku nie będziemy rozumieć. Z czasem jednak powinno być co raz lepiej. Aby ustawienie kampanii było bardziej skuteczne, przygotowałem dla Ciebie kilka porad na początek.

Warto na początku wspomnieć, że przy Google AdWords musisz nastawić się na zdobywanie wiedzy. Bez poświęcenia czasu na rozwój i następnie analizę kampanii niestety szanse powodzenia są marne. Jeśli nie masz na to czasu to od razu pomyśl nad zatrudnieniem specjalisty AdWords. Wbrew pozorom nie jest to takie kosztowne, a dobry specjalista bez problemu na siebie zarobi. Jednak jeśli chcesz ustawić kampanię samodzielnie to koniecznie trzymaj się poniższych porad.

Zdobądź trochę teorii

Wiedza na temat AdWords jest niezbędna aby nasza kampania zaczęła zarabiać. Najlepiej czerpać informacje prosto od Google, które udostępnia nam wiele praktycznej wiedzy na temat AdWords. Sprawdź Academy for Ads – tam znajdziesz gotowe kursy Google.

Na początek kampania w wyszukiwarce

Jeśli zastanawiasz się pomiędzy reklamą w wyszukiwarce a siecią reklamową – to prawie zawsze na początek lepsza będzie reklama w wyszukiwarce.

Dobry plan to podstawa

Zanim zaczniesz konfigurować kampanię przyda Ci się wstępny plan. Wiesz już, że najlepiej „odpalić” na początek kampanie w wyszukiwarce Google. Zastanów się jeszcze:

  • Co chcesz sprzedawać w Google AdWords?
  • Na jaką podstronę Twojej strony użytkownicy powinni trafić najpierw? Czy to będzie strona główna czy może podstrona z ofertą lub karta produktu?
  • Jakich argumentów użyjesz w reklamie aby przekonać użytkowników aby sprawdzili Twoją ofertę? Czym się wyróżniasz od konkurencji?

Na tej podstawie warto zaplanować strukturę kampanii. Dzieli się ona na kampanie i grupy reklam. Warto o tym poczytać i od początku podzielić kampanię według „dobrych praktyk”, które ułatwią zarządzanie nią w przyszłości.

Rozpocznij powoli

Jeśli zaczynasz z Google AdWords to lepiej rozpocząć z rezerwą. Można na początku ustawić mniejszą kampanię aby ją stopniowo rozbudowywać o kolejne produkty/usługi. Tak będzie łatwiej ją skonfigurować i zarządzać nią. Do tego jeśli kampania nie pójdzie po Twojej myśli lub coś źle ustawisz to ograniczysz straty.

Optymalizacja jest kluczem do sukcesu

Samo ustawienie kampanii AdWords nie wystarczy. Potrzebna jest jej regularna optymalizacja. Na początku kampanię trzeba obserwować praktycznie codziennie. Później warto sprawdzić raz na 1-2 tygodnie co się dzieje. Jeśli miałeś w planach jednorazowe ustawienie AdWords i zostawienie kampanii samej sobie to niestety – Twój plan się nie powiedzie.

Dobre słowa kluczowe to podstawa

Jednym z najważniejszych elementów AdWords są wybrane słowa kluczowe. Jeśli dobrze je dobierzesz to szansa na sukces znacznie wzrośnie. Nie warto startować od zbyt ogólnych słów kluczowych. O wiele lepiej na początek skupić się na bardziej szczegółowych. Aby je znaleźć trzeba spędzić sporo czasu przy Plannerze Google i przeszukać go dokładnie na różne sposoby. Jeśli znajdziesz szczegółowe słowa kluczowe odzwierciedlające dokładnie produkt czy usługę to znacznie zwiększysz szansę na sukces. Poczytaj także o dopasowaniach słów kluczowych. Czasami na początku warto użyć dopasować ścisłych – szczególnie przy małym budżecie.

Wspomagaj się automatyzacją

Automatyzacja AdWords czasem pomaga, a czasami szkodzi. Na początek dobrze sprawdza się strategia ustalania stawek „maksymalizacja kliknięć” więc warto od niej rozpocząć. Ustaw też minimum 3 wersje reklam dla każdej grupy reklam i pozwól Google wybrać najlepszą. Nie zapomnij też o rozszerzeniach reklam.

Śledź konwersje i analizuj

Zastanów się jaka jest pożądana akcja, której oczekujesz? Chcesz sprzedać produkt w sklepie? Może klient powinien do Ciebie zadzwonić? Musisz to określić, a następnie obserwować dane aby oceniać jak radzą sobie Twoje reklamy. Zainteresuj się i skonfiguruj śledzenie konwersji. Przydane jest też połączenie AdWords z Google Analytics.

Dostosowanie lokalizacji i stawek dla urządzeń

Jeśli świadczysz usługi w danym obszarze to koniecznie ustaw odpowiednią lokalizację wyświetlania reklam. Warto się też zastanowić czy celujemy przede wszystkim w osoby na komputerach czy telefonach komórkowych. Jeśli jakaś grupa ludzi jest cenniejsza to użyj dostosowania stawek do urządzeń aby zwiększyć wyświetlanie reklam dla tych użytkowników.

Podsumowanie

Już tyle porad na dziś. Mam nadzieje, że dzięki nim Twoja kampania będzie znacznie skuteczniejsza. Pamiętaj, że AdWords wymaga pracy. Na początku potrzebne jest sporo cierpliwości i wiedzy aby kampania AdWords stała się opłacalna.

Autor: Grzegorz Czajkowski
Specjalista AdWords, zajmuje się reklamą w Google od ponad 6 lat. Skontaktujesz się z nim na www.smart-seo.pl

Podobne

Leave a Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

W górę