Wiadomości będą wysyłane raz w tygodniu, na koniec tygodnia. Adresy e-mail będą wykorzystywanie jedynie do mailingów w ramach Strefy Wolnej Prasy. Nie będą przedmiotem sprzedaży innym podmiotom.

Jesteś tutaj:
Home > Motoryzacja > Rynek nowych samochodów w Polsce – najpopularniejsze marki

Rynek nowych samochodów w Polsce – najpopularniejsze marki

Rynek nowych samochodów osobowych w 2018 roku zwiększył się o ok. 10 procent w porównaniu do roku 2017. Jak pisze “Rzeczpospolita”, w segmencie premium wzrost wyniósł nawet 17 proc. Z cytowanych przez dziennik danych Instytutu Samar wynika, że w okresie od 1 stycznia do 20 grudnia 2018 roku sprzedaż nowych aut wyniosła w Polsce 521,7 tys. sztuk.

Najwięcej samochodów osobowych sprzedała Skoda. Sprzedaż czeskiego koncernu osiągnęła w tym czasie 68,6 tys. Na czele najczęściej kupowanych modeli znalazły się dwa auta Skody – Octavia i Fabia. Miedzy 1 styczniem a 30 listopada 2018 roku sprzedano 19,6 tysiąca aut modelu Octavia oraz 18,3 tysiąca Fabii. Czesi zanotowali wzrost sprzedaży w ujęciu rocznym o 12 procent – podaje “Rzeczpospolita” – a ich udział w rynku wynosi już 13 proc.

Na drugim miejscu znalazł się Volkswagen. Od 1 stycznia do 20 grudnia ten niemiecki producent sprzedał w Polsce 55,13 tysiąca samochodów osobowych. Na trzecim zaś miejscu znalazła się Toyota z wynikiem 55,06 tys. Jak podaje “Rzeczpospolita”, wymienione 3 marki sprzedają 35 procent wszystkich nowych aut osobowych w Polsce.

Rynek nowych samochodów w naszym kraju jest mniej łaskawy dla Opla. Sprzedał on u nas 33,8 tysiąca samochodów. Kolejne miejsca zajmują: Ford z wynikiem 31 tys. sztuk oraz Renault – 25,5 tys.

Wśród marek premium pierwsze miejsce na podium zajął Mercedes. Sprzedał on 19,4 tysiąca samochodów. Drugie miejsce zaś zajęło BMW ze sprzedażą na poziomie 15,1 tys. Kolejne pozycje przypadły Audi – 14,3 tysiąca sprzedanych aut, Volvo i Lexusowi. W całej klasie premium sprzedano 71,6 tysiąca aut.

Jeśli chodzi o najchętniej kupowane w Polsce modele, na trzecim miejscu za skodami Octavia i Fabia znalazł się Opel Astra, za nim Volkswagen Golf i na piątym miejscu Toyota Yaris.

Rynek nowych samochodów w Polsce najbardziej napędzają zakupy firm

Największy wpływ na rynek nowych samochodów mają tradycyjnie zakupy dokonywane przez firmy. Aż 72,1 procenta sprzedaży trafiło do przedsiębiorstw. W statystyce tej jednak nie uwzględnia się osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą ani spółek cywilnych. Zatem faktycznie zakupy dla przedsiębiorstw były jeszcze większe.

W 2018 roku 10,5 procent sprzedawanych w Polsce aut trafiło za granicę. “Rzeczpospolita” podkreśla, że rynek nowych samochodów w Polsce nie osiągnął pod względem wskaźników dotyczących sprzedaży nawet średniej dla Unii Europejskiej. Na 1000 mieszkańców rejestruje się u nas 11,5 nowych aut, podczas gdy średnia dla UE wynosi 27,1 szt. Pod tym względem zajmujemy w Unii 24 miejsce na 30 krajów notowanych w rankingu. Więcej nowych aut na 1000 mieszkańców rejestruje się na przykład w Czechach, Słowenii, i na Słowacji.

Polacy coraz częściej stawiają na ekologię

Jak pisze “Rzeczpospolita”, powołując się na dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, między 1 stycznia a 30 listopada 2018 roku zarejestrowano w Polsce 20 tysięcy samochodów osobowych z napędem hybrydowym.

Liczba ta wzrosła o 30 procent w porównaniu do 2017 roku. Liczba rejestracji aut elektrycznych wzrosła natomiast o 21,8 procenta do 1180 sztuk. W tej grupie znalazło się 546 samochodów bateryjnych i 634 hybryd plug-in.

Samochody benzynowe są najbardziej popularne śród klientów salonów. Ich udział w rynku wynosi 69,5 proc. Na drugim miejscu znalazły się diesle – 24,7 proc. Udział samochodów z silnikami wysokoprężnymi zmniejsza się jednak na rzecz benzynowych. W 2017 roku proporcje te wynosiły odpowiednio 66,4 proc. do 27,8 proc.

Za to wśród samochodów używanych sprowadzanych z zagranicy diesle ciągle stanowią prawie 50 proc. Udział ten może pozostać wysoki, ponieważ Niemcy zaczynają pozbywać się diesli starszych generacji w związku z planowanymi zmianami w przepisach.

Autor: Wojciech Ostrowski
Źródło: “Rzeczpospolita”
Publikacja za zgoda Redakcji: Rynek Inwestycji

Podobne

Leave a Reply

11 odpowiedzi na “Rynek nowych samochodów w Polsce – najpopularniejsze marki”

  1. I feel this is one of the such a lot vital information for me.
    And i’m satisfied reading your article. But should remark on few general issues, The site taste is wonderful,
    the articles is in reality great : D. Just right process, cheers

  2. My coder is trying to persuade me to move to .net from PHP.
    I have always disliked the idea because of the expenses.
    But he’s tryiong none the less. I’ve been using Movable-type on numerous websites for about a year and am anxious about switching to another platform.
    I have heard fantastic things about blogengine.net. Is there a way I
    can import all my wordpress content into it? Any kind of help
    would be greatly appreciated!

  3. I am curious to find out what blog system you’re working with?
    I’m having some small security problems with my latest website and
    I’d like to find something more safeguarded. Do you have
    any suggestions?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

W górę