Wiadomości będą wysyłane raz w tygodniu, na koniec tygodnia. Adresy e-mail będą wykorzystywanie jedynie do mailingów w ramach Strefy Wolnej Prasy. Nie będą przedmiotem sprzedaży innym podmiotom.

Jesteś tutaj:
Home > Firma > Jak prowadzić bloga firmowego

Jak prowadzić bloga firmowego

Chcesz poprawić widoczność swojego biznesu w sieci? Nieustannie poszukujesz sposobów na pozyskanie nowych klientów? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak wykorzystać bloga do zwiększenia zysków Twojej firmy.

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego

Blogowanie kojarzy Ci się wyłącznie z prowadzeniem internetowego pamiętnika? To błąd. Blog może być potężnym narzędziem marketingowym oraz jednym z najważniejszych kanałów komunikacji z klientem.

Dlaczego przedsiębiorcy zakładają blogi? Przede wszystkim w celu pozyskania darmowego ruchu z wyszukiwarki. Dobre artykuły potrafią generować po kilkaset odwiedzin dziennie. Dla każdego przedsiębiorcy to kilkaset okazji na konwersję. Publikowanie treści w internecie pomaga też zbudować wizerunek eksperta i wiarygodność marki.

Posiadanie popularnej strony internetowej uniezależni Cię od portali społecznościowych. Nie będziesz przejmował się rosnącymi stawkami reklam CPC oraz tym, że Facebook regularnie ogranicza darmowy zasięg postów. Stworzysz kanał komunikacji, który w całości znajdzie się pod Twoją kontrolą.

W teorii prowadzenie bloga jest dziecinnie proste. Publikujesz wpisy, które pomagają internautom rozwiązać ich problemy, a następnie liczysz na to, że część z czytelników zostanie Twoimi nowymi klientami. Szybko przekonasz się, że to tylko teoria, a osiągnięcie sukcesu wymaga poważnego zaangażowania i ciężkiej pracy.

Podstawowy problem to konstrukcja wyszukiwarki Google. Zdecydowana większość internautów (ok.80%) odwiedza tylko 3 pierwsze pozycje na liście wyników wyszukiwania. Umieszczenie tam Twojej strony firmowej może stanowić spore wyzwanie. Szczególnie, jeżeli działasz w konkurencyjnej branży.

Jednak gra jest warta świeczki. Skala ruchu z wyszukiwarki jest ogromna. Wielokrotnie przewyższa wszystkie inne kanały razem wzięte. Jeżeli uda Ci się stworzyć dobrze funkcjonującego bloga – możesz zapomnieć o wydatkach na internetowe kampanie reklamowe. Każdego dnia Twoją stronę odwiedzą setki (a nawet tysiące) potencjalnych klientów.

Jak pisać bloga firmowego

Większość przedsiębiorców nie ma ani czasu, ani ochoty na zajmowanie się stroną internetową. Tworzenie wpisów powierzają nowym pracownikom lub zewnętrznej agencji reklamowej. Jednak w blogowaniu, podobnie jak w biznesie, nie ma dróg na skróty. Artykuły stworzone w ten sposób były skuteczne kilka lat temu – dziś to zdecydowanie za mało.

Algorytmy Google wymuszają na twórcach nieustanne podnoszenie poziomu treści. Celem wyszukiwarki jest zapewnienie użytkownikowi dokładnie tego, czego poszukuje. Natomiast większość użytkowników chce otrzymywać porady od eksperta, a nie praktykanta (czy nawet najlepszego copywritera).

Jeżeli planujesz poważnie podejść do blogowania – z dużym prawdopodobieństwem będziesz musiał zrobić to sam (albo wydać ogromne pieniądze). To jedyny sposób na wypracowanie długotrwałej przewagi nad konkurencją.

Jednak głowa do góry! Masz niezwykły atut – szczegółową wiedzę o Twojej branży. Opanowanie podstawowych zasad tworzenia tekstów internetowych to kwestia kilku godzin. Nie musisz być świetnym pisarzem. W internecie liczy się przede wszystkim wartość merytoryczna treści. W sieci znajdziesz mnóstwo poradników, które pomogą Ci stworzyć profesjonalne wpisy blogowe.

Pracę nad blogiem zacznij od zdefiniowania pytań i problemów, które mogą mieć Twoi potencjalni klienci. Zrób listę tematów, które ich zainteresują. Następnie postaraj się udzielić wyczerpującej odpowiedzi na te pytania.

Podczas pisania postów zawsze pamiętaj o podstawowych zasadach funkcjonowania wyszukiwarki. Posługuj się tymi samymi słowami i zwrotami, co Twoi odbiorcy. Dzięki temu Google lepiej zrozumie, czego dotyczą poszczególne wpisy. Unikaj skomplikowanych terminów technicznych. Podziel swojego bloga na czytelne kategorie tematyczne.

Najszybszą drogą do osiągnięcia sukcesu jest dokumentowanie Twojej pracy. Jeżeli to możliwe – przedstaw na swoim blogu opis konkretnych projektów, które wykonałeś. Pomóż internautom w zrozumieniu tego, czym się zajmujesz.

Wydaje Ci się, że Twoja branża nie jest interesująca? Jeżeli tak – sprawdź, ile wyświetleń mają na Youtube filmy o szpachlowaniu ścian. Nie martw się – Twoje treści na pewno znajdą odbiorców.

Pamiętaj też, że w blogowaniu najważniejsza jest cierpliwość. Upłynie co najmniej kilka miesięcy, zanim zobaczysz efekty swojej pracy. Jednak ten wysiłek się opłaca. Dobrze napisany blog będzie generował zyski przez kilka najbliższych lat. Regularny dopływ klientów pozwoli Ci skutecznie rozwijać swój biznes.

Artykuł powstał we współpracy z redakcją portalu Zarabiaj Na Pisaniu.

Podobne

Leave a Reply

Dodaj komentarz

W górę