Wiadomości będą wysyłane raz w tygodniu, na koniec tygodnia. Adresy e-mail będą wykorzystywanie jedynie do mailingów w ramach Strefy Wolnej Prasy. Nie będą przedmiotem sprzedaży innym podmiotom.

Jesteś tutaj:
Home > Firma > Polski Ślad – reklama i promocja polskich produktów

Polski Ślad – reklama i promocja polskich produktów

Czyż nie byłoby wspaniale, gdyby wokół nas dominowały wysokiej jakości polskie produkty? Gdybyśmy korzystali z doskonałych polskich telefonów komórkowych, polskich samochodów, a polskie złotówki trzymali w polskim banku?

Badania pokazują, że coraz częściej zwracamy uwagę na kraj pochodzenia produktu, który kupujemy. W przypadku owoców, warzyw czy nabiału trend jest oczywisty – wartość i jakość polskich produktów jest znana na całym świecie i to od dawna. Swoją renomę mają także polskie produkty bankowe czy ubezpieczeniowe. Jednak w przypadku elektroniki klienci wybierają produkty chińskie lub amerykańskie – to szansa dla polskich przedsiębiorców, którzy mogą zdobyć zaufanie polskich klientów i stworzyć markę, która będzie wybierana przez Polaków.

Powyższe trendy konsumenckie powinny zachęcić przedsiębiorców, do jasnego przekazu – jesteśmy polską firmą, oferujemy polskie produkty.

Certyfikat Polskiego Śladu to drogowskaz dla tych klientów, którzy chcą kupować produkty wyprodukowane w Polsce przez kapitałowo polskie firmy oraz korzystać z usług rodzimych przedsiębiorstw. To także szansa na nowe kontakty biznesowe i na pozyskanie inwestorów, warto więc zadbać o to, by informacja o uzyskaniu certyfikatu przez firmę pojawiła się w różnych kanałach komunikacyjnych, szczególnie w Internecie. Polski Ślad to idea, który łączy ludzi – przedsiębiorców, konsumentów, patriotów.

Wśród mody na polskość ważna jest rzetelność przyznawanego znaku. Certyfikat Polskiego Śladu oparty jest na metodologii naukowej wypracowanej przez toruńską Fundację Kazimierza Wielkiego, pod przewodnictwem dr Joanny Szalachy Jarmużek, która współpracuje czynnie w rozwoju projektu.

Certyfikat może być przyznany firmie, która zarejestrowana jest w Polsce, przynależy w całości bądź w przeważającej części do polskiego kapitału (polski właściciel lub min. 51% udziałów w polskich rękach) i jest niezależna od podmiotów zagranicznych.

W przypadku nadania certyfikatu produktowi ważne, aby był wytwarzany na terytorium Polski z wykorzystaniem polskich surowców w min. 51%.

Takie kryteria wskazują, że przedsiębiorstwo swoim istnieniem i działaniem wspiera polską gospodarkę. Co ważne konsumenci, dla których rozwój ojczyzny jest istotny, zwracają uwagę na to co i gdzie kupują. Klienci są coraz bardziej świadomi swoich konsumenckich wyborów, na co wskazują raporty i badania, chociażby te, mówiące o istotności kraju pochodzenia kupowanych artykułów.

Więcej informacji o idei patriotyzmu konsumenckiego oraz certyfikacji na stronie: http://polskislad.pl/

Mariusz Paszko
Redaktor Naczelny - wywiady, historia, wiedza, technologie, polityka, Kościół

Podobne

Leave a Reply

Dodaj komentarz

W górę